Måndag

Jag känner mig så peppad och motiverad vad gäller ridningen. Allt tack vare att jag skrev några rader med Jenny igår kväll. Det är skönt att ha någon som är nära med lite samma problem, som kan förstå en när man har sina dippar.
Så idag efter jobbet fixade jag i stallet innan jag tog in alla hästarna och gjorde i ordning Challe för ett pass i paddocken. Han var inte särskillt motiverad som jag var men efter lite motarbetar så gick han helt okej. 


Avslappnad och lugn i båda varven så där var jag nöjd och avslutade för idag. Det är inte lätt med en unghäst som egentligen behöver galoppera av sig först innan man kan börja koncentrera sig på traven. Men det gick tillslut och jag kände mig nöjd.
När jag var färdig och skulle Linda av så märkte jag konstiga märken på höger bakhov, troligen blåmärken får jag hoppas.


I morgon får han en vilodag men jag får en putsdag i stället. Jag hatar verkligen att putsa alla grejer, det är såå tråkigt. Finns det någon som tycker det är roligt?






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback