Söndag

Idag är Challe helt fantastisk. Han gick så bra, han gick till och med lugnt och avslappnat i skritten. Han blir så stolt vid beröm, jag berömmer honom säkert var 5:e sekund. Men stärker det honom så får det vara. Joo just det han kunde till och med göra halt och stå still tills jag bad honom gå fram igen. I morgon tänker jag fortsätta med övergångs arbetet. Han har lätt från trav till skritt men har det lite jobbigare från galopp till trav. Så fokuset kommer vara på det sist nämnda så vi kan få till det liite bättre tills den 28.

På lördag ska det komma en tjej och provrida Wilma. Känner att hon inte får tillräckligt med tid, jag får sådana skuldkänslor att jah bestämde mig igår att lägga ut en annons. Så nu hoppas jag att Wilma och denna tjejen kommer överrens, jag kommer fortfarande rida Wilma då jag hinner men då vet jag att hon får röra på sig. 































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback