Det är då tusan att hon alltid ska ha rätt

Jag har följt Jenny's råd sen i förrgår att som igår gå en promenad med Challe och idag jogga honom lite lätt och ha på gramanen. Ge Challe beröm så fort han gör rätt.
Det är tusan att hon ska ha rätt jämt ☺️. Han gick riktigt bra idag trots lite övertaggning i början. Kände hur han riktigt sträckte på sig och slappnade av varje gång han fick beröm. Man hade kunnat tro att jag berömde en hund ibland 😂. 20-30 minuters ridning idag och sedan var jag nöjd för idag, Challe var avspänd och gick från trav till skritt avslappnat och fint. Varför fortsätta då? Kände att det var bättre att vi avslutade i topp idag.
Imorgon blir spännande om han kommer reagera lika starkt som idag.

Nu ska jag lägga mig med en handduk över ögonen i ett mörkt och tyst rum så migränen som är påväg ska lägga sig 👍🏻.
Besök Jenny på WWW.JMDressyr.se 
Take Care 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback