Inte riktigt som före sommaren

I morgon blir en lugn dag för Challe. Tänkte mig lite tömmlongering för honom då vi idag följe med Leena och Mony på en uteritt. Den bestod av 90% skritt och resten trav och galopp. Stackars Challe ville så mycket men han har verkligen inte samma kondition som innan sommaren och det fick jag hjälpa honom att komma ihåg flera gånger.
Han har en vilja av stål lilla Challe, den har han definitivt ärft ifrån Wilma det kan jag säga till 100%. För har man en mamma som har bronkit men som ändå vill springa skiten ur sig då kan maninte  säga något annat än att han då brås på sin mamma 😊.
Planerar även under veckan att trava över lite bommar som ligger på marken för att om några veckor kanske hoppa ett litet skutt på honom. Det kan hinna ändras mycket tills dess.
Har letat efter någon som hade velat hoppa in Challe åt mig, men eftersom det verkar vara helt omöjligt så tänker jag ta den biten själv.

































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback