Helt slut i min gamlakropp

Några dagar sedan sen senast. Jag har i helgen hunnit med att rida och varit hos kusinen och firat hennes födelsedag genom en lite tidig halloweenfest 😊.
Challe's veckoschema ökades på en extra dag då varken han eller hans bror Mac skötte sig särskillt bra igår. Båda två vägrade gå framåt efter en bit på vägen och skulle hela tiden backa in i träd, resa sig ytterst lite på frambenen. Både jag och Leena blev oerhört trötta på democh beslutade att inte rida rundan som vi hade tänkt. MEN vi skulle inte vända fören vi själva hade valt stygn hemåt. Så på grund utav detta beteende ville vi rida även idag och samma runda, skillnaden idag var att Mony som rider Mac två gånger i veckan var med så Leena kunde sitta på Alli. 
Det blev lite krångel på en gårdsplan men annars så gick de faktiskt framåt. Jag måste verkligen hitta en martingall att ha på Challe vid uteritter för jag får nästan näsan sönderslagen då han vill springa på men inte får.
Kan inte påstå att våra fyrbenta är särskillt smarta ibland, i Challe's fall så tycker han det är jättejobbigt med traven. Men när han lugnat ner sig så är det inte så jobbigt i jämfört med att hoppa och studsa, gallopera på stället, ner i trav i någr steg sen gallop i några steg. Allt detta tar ju energi men han förstår inte riktigt det än 😂. Så på grund av denna extra dag så kommer Challe bara få gå tre dagar kommande vecka. I morgon blir en vilodag sen tror jag nog att även tisdag får bli en vilodag...eller onsdag har inte riktigt bestämt mig ännu hur jag ska lägga upp det. På Torsdag ska det provas sadlar så då måste han gå lite granna iallafall :).
Jag är iallafall väldigt trött nu och tänker gå och lägga mig om bara några minuter så jag orkar gå upp och jobba i morgon bitti.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback