Tröttare än tröttast

Jag var så trött idag så jag orka inte mer än att fixa i stallet idag. Var en händelserik dag på jobbet igår och jag som är van att jobba 4 timmar var supertrött när jag kom hem igår. 
Men gårdagen med Challe gick riktigt bra, det blev tömmlongering vilket jag tror var uppskattat från Challe's sida 😊. Mjukt och fint gick han trotts att han då och då tog upp huvudet för att kolla vad som hände runt om. Eftersom han skötte sig så bra nöjde jag mig med honom efter ca 15 minuters träning. 
Sen idag blev det som sagt inget även om min plan var att köra ett pass på honom i paddocken. Det får i stället vänta tills i morgon då även Wilma ska få longeras lite. För även om jag vill ta det lugnt med henne så är det väldigt svårt. Wilma vill helst springa det fortaste hon kan hela tiden, så fort jag kortar tyglarna blir det Piaff tills hon får galoppera. 
Sen kanske jag kommer få rida Mac i morgon också vilket skulle vara riktigt roligt.
































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback