Mycket nöjd förmiddag

Är riktigt nöjd ned förmiddagen. Hästarna kom ut i rimlig tid, Wilma fick sig en bensträckare i naturen där det bjöds på skritt i backar, långa galoppsträckor och några små skutt över naturhinder... Wilma tror nog att jag blivit galen som helt plötsligt vill hoppa hela tiden :). Challe fick "bestraffing" genom att få stå inne i boxen medan vi var ute. Detta berodde på att Alli (24 år) börjat brunsta och ställer upp sig för Challe som hoppar upp på henne. Dock med snoppen inne men vi måste tänka på Alli's gamle rygg. Jag vet inte varför de två har börjat med detta nu för Challe har aldrig varit särskillt hingstig av sig. Men när jag och Wilma kom tillbaka så fick mor och son gå upp till vinterhagen tills Leena kommer hem. För att återgå till Wilma så funderar jag på vad vi ska hitta på i morgon...bommar?, longering? Eller dressyrpass kanske? Ja jag har inte bestämt mig ännu 😏.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback