Gårdagen

Något är fel om man går i tjocka strumpor och en något tjockare tröja på sig när det är ca 15-17 grader pluss ute. Har troligen något virus i kroppen då jag varit frusen i några dagar nu och bara sover och sover. Men snart är det bara 3 veckors jobb kvar innan semestern och innan den kommer ska jag hinna med tävlingen med Challe i Tämta. Igår longera jag Wilma lite lätt då det var så varmt i paddocken och självklart idag blev jag hemma. Vad hände mer igår.. Jo jag stod som funktionär på en tävling som hölls på den klubb jag är medlem i, jag fick även vara sjukvårdare på plats om olyckan skulle vara framme. Trotts 2 avåkningar så blev ingen allvarligt skadad utan kunde gå av banan för egen maskin. Jag hade riktigt roligt och hoppas att fler tävlingar kommer under sommaren. Sen självklart på kvällen var jag hos en kompis och såg Måns ta hem vinnsten i Eurovision, nästa år ska vi se det live....vart nu den ska gå av stapeln :). I veckan som kommer ska Wilma och Challe få på sig nya skor och jag ska börja träna på delar i programmet som vi ska rida. Wilma kommer jag bestämma från dag till dag vad vi ska hitta på. Har kommit på att även om jag vill så kan bronkiten tillsammans med hennes inte alls för höga ålder tagit ut sin rätt att träna mycket dressyr i paddocken. Jag märker att hon har inte riktigt den orken längre. Hon kan träna 1-2 gånger i veckan sen resten så måste hon och jag komma ut i skogen, möjligen hoppa några hinder ( något hon tycker är jätteroligt) , vad jag menar är att jag vill göra det hon tycker är riktigt roligt som gör att hon får lite energi i kroppen. Herregud det låter som att hon knappt orkar gå men så är inte fallet :), det är mer en liten skillnad på henne. Jag kan ha fel och det kan vara så stt hon bara är ur form och behöver lite mera tid att komma tillbaka. Det är inte helt lätt med två hästar som kräver mycket uppmärksamhet :). Men ska jag vara helt ärlig så kommer nog Wilma mer först än Challe :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback