4 årstrots

Just nu ( sen igår) är jag bara irriterad på Challe som är så otroligt jobbig. Han bara trotsar och trotsar genom att vägra gå framåt och om jag då är på honom så ställer han sig på bakbenen, ja även om det inte är mycket. Igår så blev jag så förbannad på honom att jag (efter att han stegrat sig en 5:e gång) bonka till honom i huvudet så gott det gick. Kan säga att han inte brydde sig så mycket om detta så slutade ned att jag i ren ilska hoppade av honom och "drog" honom framåt. Han var hur nöjd som helst medan min puls var sky hög.
Idag bestämde jag mig för att inte brusa upp utan när han börja krångla så hoppade jag av ledde honom en bit och hoppade sedan upp igen. Jag vet att det inte är så man ska göra men med honom så blir det sju gånger värre att sitta på medan han reser sig. Det var dock vid ett tillfälle där vi skulle gå som vi aldrig tidigare gjort som jag satt kvar, men höll mig lugn och skänkla på som vanligt. Trotts att han lättade lite så märkte han nog att det inte var någon ide utan tillslut gick med på vad jag ville.
Efter den händelsen så gick det faktiskt riktigt bra hemåt så var riktigt nöjd med ridturen idag :). 
Jag har skrivit det tidigare och gör det även idag....jag hoppas verkligen att Jenny kan komma och rida honom i paddocken nästa vecka för jag tror han behöver det.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback