Då var det bokat

Jaha då var det dags för det inplanerade ingreppet i höften. Jag har börjat fundera nu på varför jag inte fått göra detta tidigare? Kanske att man hade hittat felet tidigare så både läkare och jag sluppit alla onödig tid på att fundera. Ja så tänker jag just nu iallafall för jag tror att detta ingreppet är avgörande om problemet är i höftleden eller en nerv som kommer i klämm pga svullnad. Ingreppet som ska göras är att en ortopedläkare ska injesera lokalbedövning in i höftleden och efter några minuter så kommer han att göra en ny undersökning där han vänder och vrider mitt vänster ben. Har jag då fortfarande ont så är problemet i höften och om inte så är det en nerv. Ja eller om det var tvärtom jag kommer inte riktigt ihåg, mer än att något av det är det 😊. Jag är både nervös och samtidigt ser jag fram emot att få komma dit och få detta gjort, för nu vill jag ha ett svar. För det är även så här att om smärtan beror på höftleden så måste de öppna upp och kolla efter vad/vart problemet är. För det är då något som inte syns på någon röntgen. Jag har iallafall tagit ledigt från jobbet den dagen då jag inte vet hur jag kommer vara efter ingreppet, även om jag inte blir sövd, så därför följer mamma med som chaufför :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback