Är det så konstigt?

Efter första dagen på en fackligutbildning så åkte jag direkt till stallet, hämtade Wilma för stt träna i paddocken. Hon var fortfarande pigg och riktigt arbetsvillig trotts att ho tyckte det var riktigt jobbigt idag. Idag träna vi på övergångar, den värsta av träningar om ni frågar Wilma. Hon har mycket lättare från skritt till trav och från trav till skritt, även om hon streta i mot en del i början. Men sen när det var dags för från trav till galopp och vise versa så blev det riktigt jobbigt :). Jag tror mjölksyran spruta i hennes ben men en kämpe som hon är så bet hon ihop och jobba riktigt riktigt bra. Är så stolt över henne :). I morgon ska hon få gå på linan och bara joggas lite. Challe däremot..... Idag kände jag bara för stt strypa honom. Men så får jag andas och tänka på att han är 4 och har lite problem att tänka ibland. Vi får se hur benet är i morgon men annars kan jag inte låta bli att rida honom i morgon igen. Jag hade velat galoppera ganska snabbt idag men när han bara springer med huvudet högt upp och vägra lyssna på piloten där uppe så gick den planen heeeelt i kras idag. Mitt största "problem" just nu är att han helt plötsligt inte vill fatta höger galopp och när han väl gjort det så vill han springa inåt hela tiden. När jag då styr ut honom blir han grinig och ska hoppa som ett förbannat rådjur på alla fyra. Så är det konstigt att jag ville strypa honom idag?






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback