Min häst är tvåkönad

Jag har en väldigt unik unghäst, den enda i världen. Jag har kommit på att Challe är tvåkönad, hur jag kom på det? Jo eftersom hans kiss luktar lika starkt som ett brunstigt sto. Nä skämt och sido men hans kiss luktar något otroligt mycket, trodde inte en valacks kunde lukta så starkt. I veckan har Challe blivit riden 1gång och longerad 3, senast var idag så i morgon får han vila. Att rida är inga problem för där blir han aldrig trött, men longeringen gör att han nästan ser dubbelt...typ. Nä men han blir mycket mera trött och otroligt svettig, varför vet jag inte. 
Wilma fick även hon arbeta idag en mycket rolig träning om ni frågar henne. Jag hade lagt ut galoppbommar som gjorde att tanten kvicknade till :). Tror vi red högst 20 minuter efterso. Hon gick så bra 😍. 
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback