Två ridna en skadad

Två hästar ridna, en får vänta tills i morgon och en skadad. Mony fick låna Alli idag då Mac någon gång mellan igår morse till idag gjort ilöa sitt högra "fram knä", som nu är stort som en grapefrukt. Jag är till 99% säker på att någon av mina ( Wilma och Challe) är boven till hans skadad då han har ett sår på insidan. Vi vet att (typ) att det inte hänt idag ändå då såret fått en fin skorpa. Han haltar inte, ingen feber, reagerar något när man klämmer men han äter och är pigg. Vi får se vad Leena bestämmer sig för att göra under helgen.
I morgon efter jobbet hoppas jag på att hålla min plan att Challe ( istället för idag) ska longeras med gummisnodd och Wilma ska få gå i backen för att få arbeta lite ryggmuskler. För ska jag vara ärlig så skäms jag lite på hur hon ser ut just nu, hon ser ut som en riktgt gammal ponny...äldre än vad hon är så det måste bli ändring. Tänkte höra och jag hoppas att Ellen vill hoppa henne, hon får även ta med henne till en manege om hon så vill. Måste lägga upp en bra plan för Wilma tills jag klarar av att rida ordentligt då jag mest har problem mes min ljumske.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback