Lördag

Idag kan jag vara riktigt nöjd med mig själv. Wilma tillsammand med Mac fick komma ut på en låång skrittur, något som hästarna tyckte var sjukt jobbigt och enormt tråkigt. Direkt efteråt tog jag ner Challe så han fick longeras lite, en väldigt pigg liten 3 åring som började galoppera nästan med en gång så det tog lite tid innan han lugnade ner sig. Longering är inte det roligaste man kan göra så därför bestämde jag mig för att lägga ut bommar som han fick trava och galoppera över, något som vi aldrig gjort tisigare under lobgering. Men nyttigt för honom var det då han var tvungen att tänka lite och lufta lite mer på benen :). Efteråt så var han inte lila pigg kan jag tala om även om vi bara höll på i ca 15 min ☺️.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback