Ibland är inga hästar hemma

Igår blev det en uteritt med de nya räserskorna som Challe fått på sina bakhovar, märkte att en martingal på honom behövs troligen då lyckan tar lite över :). Men man kan inget annat än skratta och känna lycka när ens häst visar sådan glädje, sen var han självklart lite trött på vägen hem, men travade lätt på för att komma ikapp de andra två när jag bad honom. Wilma var dock inte lika lycklig då hon fick gå i paddocken medan vi var ute och talade mycket tydligt om att hon höll på att svälta ihjäl, finns det någon mer dramatisk ponny här i världen 😉? Idag har jag varit uppe i varv då jag hela dagen varit inställd på att jobba när jag i själva verket är ledig hela dagen och ska inte jobba kväll fören i morgon. Så idag blev det bara mockning och fix i stallet. I morgon bitti/förmiddag ska Wilma få komma ut och sträcka på benen igen, har dock inte bestämt vilken runda vi ska ta ännu bara :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback