Tidig tidig torsdag

Sovit några timmar och sen vaknat för någon timme sedan. Eftersom jag missa bonde söker fru i går kväll så har jag legat och kikat på avsnittet, för reprisen hade jag missat till helgen ändå. I dag fast lite senare har jag funderat på att ringa Jenny för att äntligen låna hem hennes sadel och provrida den på Challe. Har jag riktig tur så ligger den tillräckligt bra för att jag ska kunna köpa denna undetbart sköna sadel. Det som är svårt med Challe är att han har en sådan liten manke och att ha en svanskappa på storhäst vägrar jag, bara för att jag tycker det är så fult. Det märktes på en glad Jenny som nu fått klartecken av läkaren att efter 7 veckors uppehåll nu får börja rida igen. För nu tycker hon att jag ska köra Challe till henne om någon/några månader som var planerat i september/ oktober :). Så någon gång eftet december får Challe flytta hemifrån i någon månad för att hamna på arbete hos tyrannen Jenny.... Om nu Wilma får säga sin mening 😉. Wilma vet nämligen att möter man Jenny är det hårt arbete som gäller. Så tills jag har varit på mitt återbesök hos ortopeden den 1 december så får jag ta det lugnt men hitta varierande sätt att motionera mina två fyrbenta.






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback