Tämta

Blev ingen tid över igår för att skriva om träningstävlingen så det får bli nu ikväll i stället :).
 
Det tog inte så lång tid som jag trodde att köra till Tämta så vi var framme redan 16:20 :). Aja ca 1 timme senare hade Wilma tröttnat och ville ut ur den där tråkiga lådan :). På framridningen blåste det halv storm ( kändes det som ), gruset blåste rätt i ansiktet och jag såg nästan ingenting i mellanåt och Wilma tyckte inte heller att det var så mysigt :). Trots detta så var hon som en duracellkanin och skulle bara springa springa, när vi sedan kom in i manegen såg hon spöken i varje hörn och ingen energi...såklart :). Jag glömde en volt i första programmet men fick ändå 60,7%.
Sen var det samma visa igen, Wilma gick som bara den ute och i manegen spöken ( äveb om de inte var lika många denna gången) och ingen energi, hon till och med bröt av i galoppen i första volten. Men även här trots den missen så fick vi 60,3%, det måste ha att göra med att jag var väldigt noga med hörnena, hur jag red mina 20 m volter och hur noga jag var med mina serpentinbågar. Dessa 3 saker har Jenny hjälpt mig med tidigare och hade henne i huvudet för varje moment jag gjorde, jag hörde vad hon hade lärt mig och det lönade sig :). 
Mitt nästa mål med Wilma är nu att få till en bra ökad/mellantrav för även om den var bättre än på länge så skulle hon länga lite till och hur tränar jag detta?
 
I morgon kommer en film upp från idag där jag rider en något spänd och pigg Challe :).
 
God Natt!!!






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback