Förbaskade skitunge

Egentligen hade jag inte  behövt gått till gymet direkt efter stallet MEN Challe den förbaskade skitungen var en riktigt lite. J*vel unge idag. Dock inte under ridningen för där skötte han sig bra idag. Han till och med bjöd framåt i båda hållen och det tror jag beror på sadeln jag fått låna av Mikaela, lite stor åt mig så sitter inte riktigt bra men Challe grinar inte längre... Bortsett från när han inte får som han vill :). 
Efteråt skulle Challe upp till hagen så tog av honom allt i paddocken eftersom vägen till hagen går igenom paddocken. Han brukar aldrig göra något utan kan låta honom gå utan grimma.  Men idag var han på sånt jäkel humör för han inte tänkte INTE gå in i hagen, så vi sprang upp för backen och ner för backen...5-8 gånger, jag blev bara argare och argare. Gick tillslut och hämta grimman och  grimskaft och så fick han springa runt mig några varv. Det gav honom ingenting men för mig kändes det bra...eller vad man nu ska säga. Challe skämdes när vi gick upp till hagen igen. Ja som sagt blev tvungen att springa av mig lite ilska efter detta :).
Med Wilma hade jag lagt ut två bommar som jag använde när jag bytte varv och även som övning att hon skulle stanna efteråt. 
Fokusera på dagens pass att hon skulle lyssna på mina hjälper både framåt och tillbaka vilket hon gjorde jättebra. Körde på i bara i trav med någorlunda låg form och jag red bara i lättridning. Wilma är som vanligt bäst så Challe har mycket att leva upp till när han blir stor :).
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback