Tillbaka till verkligheten

 
 
 
Då var första jobbveckan avklarad, blev två dagar denna veckan med 3 timmars jobb/ dag :). Var roligt att komma tillbaka till jobbet igen och känns att det är roligt igen :).
Efter jobbet i onsdags så hämtade Jenny upp mig på jobbet med transporten för att åka och hämta hennes ena häst som för tillfället står i Göteborg för att sedan åka vidare till Skåne Och ett veterinärbesök. Allt slutade bra och inget allvarligt som var orsaken till problemet. Vi var tillsluta hemma vid 22 tiden och jag var otroligt trött men vi hade riktigt roligt och lite småtrötta de sista milen hem :). 
Igår så var det dags att rida Challe igen och valde att bara träna i skritt och trav för att få bättre kontroll innan galoppen vilket är ett enormt pluss :). Är väldigt nöjd med ritten och Challe blev faktiskt trött vilket Peter tyckte var positivt då Challe behöver det, nu. menar inte jag att han var helt utarbetad. 
Nästa vecka blir det dock inte någon ridning då Peter åker till Tyskland för att tävla söndag-söndag så killarna får stå, möjligen att det blir någon longeringen av Peters sambo men är inte helt säker. 
Har försökt att lägga upp en film men det vill sig inte alls denna gången.
 
 
 
 Idag är det dags för skoning på Wilma så i morgon ska jag börja rida henne, kanske blir så att jag longeras henne lite idag när hon fått på sig skorna...men vi får se hur jag gör med det. Det är ju tur att skorna kommer på nu när vi inte kan rida killarna nästa vecka, vi hade nog blivit lite rastlösa annars :).
 
Nu ska jag och Olle ut och promenera i det fina vädret :).
 
 
Take Care






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback