En blåsig måndag

Man kan inte sägs något annat än att man nästan blåser bort ute idag, Olle är nog den enda som gillar att vara ute idag :). Jag har funderat lite idag över det här med vad vi lägger mycket pengar på. Vi hästfolk har egentligen inga problem med att lägga flera tusen på utrustning till hästen, dock inte lika mycket utrustning till oss själva men mer än vad vi egentligen skulle lägga privat. Att köpa ett par byxor för över 1000-lappen eller varför inte en kavaj för flera tusen gör vi kanske mer än gärna för att se snygga ut på tävlingsbanan/träningarna, men att lägga dessa pengar på kläder vi ska använda i vardagen skulle vi inte ens komma på tanken. Jag hade iallafall tänk " ååå vad fin" sen kollar man på prislappen och då säger man " men inte så fin". Inte en chans att man hade lagt de kommentarerna till ett par ridstövlar eller ett par ridbyxor, herregud vi kan köpa ett par strumpor för flera 100 kr. Visst är det en intressant tanke :)? Jag har bestämt mig för att köper jag något till båda eller till någon av mina två så får jag köpa något till mig privat också, har märkt efter att varje dag stå och titta in i min garderob att näst intill alla mina kläder är slitna,gamla och har tappat sin form, så nu är det KRIS i tomteskogen. Jag tänker nu endast köpa till mig själv det närmsta efter att jag rensat ut en massa :). Undra om jag sa emot själv lite där någonstans i mitten :).
Ska se till att vila lite innan det är dags att ge sig ut i den hemska blåsten. Take Care






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback