Min lilla prinskorv

 
Trodde detta skulle bli en lugn dag med lite småfix innan jag skulle åka och jobba kväll. Men han bara vara vaKen 1-1,5 timme innan jag fick åka bort till Challe som går i en hage med sin halvbror Mac. De som bor vid hagen hade upptäckt att Challe fått ett större sår bak på skinkan och att det hade bloat lite mer än en vanlig rispa. 
Mina ögon blev klotrunda när jag såg det lite mer djupa såret, det var bara att ta ut honom från hagen och börja ringa. Det var att ringa jobbet, veterinären, Leena, mamma och Mikaela. 
Inte blev det något jobb eftersom man aldrig vet när veterinären kan komma och om man hade behövt åka iväg till en klinik...vilket jag inte behövde idag.
 
 Troligen har han fått en spark så det blivit en krosskada som det kan bli av en hård smäll så huden spricker. Challe var iallafall jätteduktig som hela tiden  stod stilla medan veterinären tvätta ( ännu en gång ), kollade hur djupt såret var med ett redskap, gav honom både stelkramp, smärtstillande och antibiotika. Enda gången han ryckte till var när katten hoppade in i veterinärens bil :).
Jag hade iallafall trott att han skulle reagerat på när hon kolla djupet på såret :).
Så nu fick han åka transport hem (vilket inte är långt) och Wilma fick åka transport till hagen för att vara sällskap till Mac :).
Wilma var glad att få komma till lite mera mat och Challe var glad över att få komma hem...trots att han får går själv med Alli ;).
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback