Om inga under sker

Jaha om inga under sker under helgen så kommer jag troligen få åka med Challe till en klinik i nästa vecka. När vi hämta hem killarna hade Challe massa gult snor i höger näsborre, men trodde att det berodde på blommorna i hagen & tänkte inte mer på det. 2-3 dagar senare märkte jag att han hade en svullnad mellan höger öga och höger näsborre men han hade inte ont. Tänkte att han kanske hade fått ett stick av någon insekt och tänkte att jag avvaktar. Idag när jag red honom gick allt bra tills  vi skulle trava. Challe bet tag i bettet på höger sida och kasta bara med huvudet och "grinade illa med öronen". Då tog jag beslutet att ringa veterinären och rådfråga, troligen blir det att åka upp till Skara med honom för att kolla så inget är fel på tänderna eller något annat. Kan bli en spännande resa då han aldrig åkt så långt sen han var 3 månader. Kan lugna alla att jag inte åker ensam ☺️.
Jag har haft tur med Wilma så Challe blir väll tvärtom.
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback