Pether och Per

Ja så var den sista dagen av 2 gjorde med träningar för både  Pether Markne Per Sandgaard. Jag hade tänkt att jag skulle åkt och tittat på träningar som Per hade men kände att jag kunde få mycket bra idéer på hur jag kan träna med Wilma hemma gällande hoppningen. Fick många bra idéer och nu måste jag bara skissa ner det så jag inte glömmer bort allt :). Måste säga att jag gillar Pether' s sätt hurdan tränar och vad han fokuserar på, som jag skrev lite om igår att han fokuserar på att hösten ska vara avslappnad och lyhörd på ryttaren innan man ens börjar rida emot bommar. Mycket tempoväxlingar i uppvärmningen och jag måste säga att även hästarna tyckte det var en skön uppvärmning...iallafall de jag såg på :).
 
Idag blev det mycket mera hoppning över hinder och var jag trött efter markarbetet igår på läktaren så kan jag säga att jag var helt slut så jag orkade bara titta på en grupp på eftermiddagen. Jag fick till och med höra av en kvinna som satt jämte mig att hon satt och tittade på mig emellanåt, hon berätta för mig att jag såg väldigt bekymrad ut och satt och gunga med hela överkroppen och riktigt red med alla 5 ekipagen :). Det såg nig väldigt roligt ut. Så jag har bestämt att nästa gång så ska jag vara med på Wilma, Challe får vänta iallafall 1 år innan han får följa med på träningar.
 Bild från gårdagen






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback