Inte så konstigt

Nu har jag ätit, ridit Challe,gjort stallet och hämtat mamma. Och även om jag vilade så var kah fortfarande trött, har frusit som attan idag så jag passade på att kolla febern när jag var hos mina föräldrar. Inte konstigt att man frös när man har 38 grader. Men det blev en ridtur ändå på Challe. Leena och jag bestämde oss för att skritta en kort bit på vägen innan vi fortsatte i paddocken, det gick mycket bättre än vad jag hade väntat mig :). Guck bra även i paddocken, men är lite osäker om sadeln passar för dåligt eller om gjorden är för stor för den glider från sida till sida lite grann. Efteråt tog jag ner Wilma för att kolla om hon fortfarande markera....vilket hon gjorde. Men hon markerar så lite så det är svårt att se vart hon har ont. Leena tror hon sträckt sig när alla hästarna brallan i paddocken. Jag börjar ju fundera på hur länge jag ska låta henne hå innan jag får åka med henne?! I morgon ska jag ta och massera henne lite lätt, så hoppas jag att det hjälper henne att bli bättre, min lille tant.
Dagens kickoff nu då. Tycker dom sagt att det var riktigt intressant och lärorikt. Idag började han med att alla i gruppen fick jobba med grundridningen med mycket tempoväxlingar i både trav och galopp. Det blev inte mycket hoppning idag, man kan väll säga att det mest blev markarbete men mycket intressant. Hörde Pehter kommentera mycket om sådant som Peter Ljungberg tala om för Leena och mig, så som att inte klämma med benen och handen ska fram och inte i magen/ på låren. Och självklart ska jag in och titta i morgon också och då blir det lite mer hoppande om jag förstod Pether rätt :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback