Envisna tanter

Ja jag är faktiskt väldigt nöjd med Wilma idag eftersom hon inte ridits i paddocken sen...i höstas och jag kan inte kräva att hon ska orka gå i form och att hon inte ska vara lite motsträvig som idag. Men sen finns det stunder då hon blir nonchalant och det är inte okej och hennes matte blir lite arg på henne och det är alldeles fruktansvärt och då ska jag lyssna ännu mindre. Försöker när hon inte har fått upp styrkan att böra upp sig att prata mycket med henne med mycket lugn röst, så som jag gör när jag longeras henne och då slappnar hon av lite mera. det är dags att kolla tänderna på henne igen och denna gången tänker jag låta tandläkar-Benny titta på henne, det blev så bra förra gången vi var hos honom. Är Wilma fortfarande lite hård i munnen efter det då blir det att ringa knäckarna-Linda, för då har Wilma en låsning i Atlaskotan igen. Men det är tur att min bästa ponny är så arbetsvillig som hon är när hon egentligen tycker det är enormt jobbigt. Wild Wilma gör alltid sitt bästa, tur att hon fört över det på Challe :).
                                           
 
 
 
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback