Förvirrad Wilma

Har nog aldrig varit med om att Wilma varit så förvirrad och fundersam under ett pass. Gjorde galopp-övningar där jag galoppera några steg och bröt av till trav i några steg och så fatta jag galopp igen i några stege ochvså höll jag på. Från början undrade hon vilket av det jag ville att hon skulle göra, om hon skulle trava eller galoppera. Hon tyckte nog att jag hade lite svårt att bestämma mig idag :).
men vi avslutade övningen helt okej tycker jag, måste säga att vi ALDRIG gjort detta innan så kanske att hon glömt lite :).
tänkte avsluta passet med att rida programmet, men mitt i så börja hon dumma sig. Wilma märkte nu att jag blev arg på henne på allvar och hade tröttnat på henbes lojande. Så jag red programnet en gång till. Denna gången var hon mer koncentrerad men dock inte till 100%, men bättre. Var sedan nöjd för dagen. 
 
Wilma fick lite foder och b-vitamin vilket hon tycker är riktigt gott. Men när jag visade henne äppelpåsen jag hade med mig lös hennes ögon upp :). Hon fick ett äpple, kollade på påsen så fick hon ett till, sen försökte hon att bita tag i påsen, men då sa jag åt henne att nu, nu var det bra med godsakerna för i dag :).
 
idiot-häst är hon ibland men hon är den bästa idiot-hästen :).






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback