En speedad ponny

En riktig uteritt för mig och Wilma blev det idag. Hon lyssnade yrket bra... I början av rundan. När vi kom till galoppen så försvann tyvärr hörseln och känseln hos henne totalt, det blev lite dragkamp där ett tag samtidigt som jag använde rösten och emellanåt vara mer avslappnad. Det blev otroligt nog ett bra avbrott från galopp till trav och från trav till skrit, jag hade sen en väldigt speedad ponny som ville fortsätta springa tills hon stupa. 
Så resten av vägen hem hade jag tänkt att vi skulle travat lite till, men eftersom hon tackta i skritten och små sprang i mellanåt så fick vi koncentrera oss på att varva ner och skritta lugnt.
I morgon vill jag träna i paddocken med henne och även ge mig på Challe igen, men eftersom han inte bryr sig så mycket om att ha sadeln på sig så ska jag bara ut och gå med honom med sadeln på och sen tänkte jag avsluta med att stå och hoppa jämte honom, detta är det han har lite svårt för numera. 
 
Take Care






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback