tidig tur

Jag ställde klockan på 08:00 för att hinna med att rida ut på Wilma idag. eftersom det redan var ganska varmt vid 9 i morse så blev det en barbacka tur med mycket skritt och någon galopp. Blev lite arg på henne idag då vid galoppen så vägrade hon stanna, bara lyfte upp huvudet och fortsatte spring ( utan att öka måste jag säga) spelade ingen roll vad jag gjorde så fick ta tag i ena tygeln och bara vända runt henne. Kunde inte då vända och rida hem utan att få en galopp där hon faktiskt stannade när jag ville. Efter ånga om och men så lyssnade hon bättre, det blev inte perfekt men mycket bättre. Nu känner jag att det blir fler sådan turer och jag får väll också träna på mitt temperament som kan skjuta i höjden ibland :).
 
Jobb ikväll och i morgon förmiddag träning för Emma Ahlberg :).
 
 
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback