ränsning i stallet

Igår var det så kvalmigt att det inte blev någon ridning, istället tog jag mig ann min låda och gadderob. Jag har inte hittat någonting...iallafall inte det jag velat ha. Så nu tröttnade jag och rev upp allting i min låda där jag hade täcken, schabrak/vojlockar, skydd, putsgrejer m.m och i gadderoben hade jag ridskor och ridkläder/jackor.
Lådan var värst, allt låg huller om buller, schabraken/vojlockarna låg underst ( idiotiskt ), och jag hitta inte underläggen när jag lindar någonstanns. så jag slet ut allt ihop och bestämde att i lådan skulle täckerna ligga för de tar så mycket plats ( även om jag inte har fler än 2 regntäcken, 1 vinter och 4-5 fleecetäcken). Jag kom på när jag höll på att vika...eller försökte vika regn/vintertäckerna att jag kan inte vika dem snyggt. jag höll nog på i5-10 min/täcke och jag slet nästan bort mitt hår. Hur tusan viken man de lite tjockare täckerna snyggt? Är ju ännu värre under höst/vinter tiden när man hönger dem utanför boxen, det ser ju för jäkligt ut när jag gör det.
Ja ja skönt att det blev ordning i den lådan iallafall och att jag nu slipper slita upp allting för att bara byta schabrak.
 
Schabraken/vojlockarna, transportskydden tillsammans med ridkläderna och skorna hamna i gadderoben. Jag kommer säkert ändra om där lite igen, blev inte riktigt nöjd men det får duga tillsvidare :).
Men något åpossitivt med att ränsa så här att man blir överraskad vad man hittar, saker ma inte minns att man hade :). Jag hittade två regnkappor som fortfarande låg i sin förpackning och det bästa var en rabbatkupong från en affär jag köper mitt spån och den går ut den sista denna månaden så tror nog att det var meningen att jag skulle riva upp allting :).
 
Ja ibland kan det vara riktigt roligt att städa :)
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback