presentation

Om på att jag har faktiskt inte riktigt presenterat varken mig eller mina två ponny/hästar. Så därför kommer en här :).
 
JAG:
Jag heter Emelie är 28 år ( tro det eller ej),  jag bor lite utanför Borås bara 10 min från mitt jobb inom hemtjänsten. Har ridit ja så länge jag kan minnas, men börja på "riktigt" när jag var 6 då jag sattes på ridskola. Jag red i Ulricehamn i flera år fram till jag var runt 16 då jag hade tappat intresset för att rida på ridskola. Jag hade då haft min första egna häst Golden Chiquita sedan jag var 13. Jag redan från början hoppning och var riktigt modig av mig. Jag blev aldrig rädd utan blev bara arg och bestämde mig för att komma över varje hinder. Men en dag på en hopp clear round ( på en derby bana) så vägrade Chiquita på en bank och jag landa riktigt illa så de fick bära av mig från banan. Sen den dagen har jag tappat självförtroendet i hoppningen, jag vill inte trilla av.
Min vän Jenny var den som lärde mig gilla...eller rättare sagt ÄLSKA dressyr och hon har hjälpt oss båda att fortsätta framåt, vilket jag är tacksam över :).
 
 
Wild Wilma:
Wilma är född 97 och är importerad från England. Jag vet inte mer än att förra ägaren köpte henne av en hästhandlare. Wilma är en pigg dam i sina bästa dagar. Ute vill hon att det ska gå fort, ju fortare desto bättre, sen att hon inte kan andas spelar ingen roll. Hon skulle kunna springa tills hon stupa. Wilma har en enorm vilja och gör så gott hon kan. 2009 fick jag reda på vid ett veterinärbesök att hon hade kronisk bronkit. Men inte stoppar det henne heller, hon mår bäst av att hålla igång så mycket som möjligt. trodde en vinter att jag skulle få ta bort henne då hon var trött, seg och väldigt tjurig, något som inte är i vanliga fall. Men så ca 6 månade senare fick Wilma sin första behandling då hon bland annat fick akupunktur. När vintern senare kom så la vi i stallet märke till att Wilma inte längre hostade, hon såg även mycket piggare och gladare ut...även om hon är lite små tjurig på vintern :).
 
 
Mr Champagne "Challe" Deducton:
Challe är Efter den meriterade Quarter hingsten Mr Gentle Deduction, även kallad Jac.
Sen den dagen Challe ploppa ut ( 2011 ) så har han varit en ängslig och osäker liten ponny. Nu har han hunnit bli 2 år...tänk vad det har gått fort, så har inte så mycket förändrats mer än att han blivit mycket större och större kommer han nog bli, större än vad jag hade trott :). Mer om Challe kommer ni kunna läsa här då han fortsätter utvecklas, nästa år är det dags för inridning och det ska bli såå spännande att se hur det kommer gå :).
 






























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback