Kondition

Vet inte om jag ska säga att jag är missnöjd eller besviken på dagens pass med Wilma. Tycker hon böjer för mycket i vänster varv och så fort jag tar för mycket i yttertygeln så bryter hon oftast av.
I höger varv går hon bra att ställs utan några problem i skritt och lite sämre i traven. I galoppen kan hon vara ställd en liten stund tills hon rätar ut sig igen. Kräver jag lite av henne då så bryter hon av och bara springer.
Jag försöker sitta och hålla emot och forma henne med innerben, men jag får nästan kramp.
Jag tror nog att hon behöver få upp flåset och få bättre kondition.

Får nog säga att jag är allra mest besviken för dagens träning.































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback